آشنایی با بهترین غذاهای ارمنی

شنبه 4 خرداد 1398
15:30
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

ارمنستان که در همسایگی ایران قرار گرفته در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده که سالانه مسافران بسیاری را از مرزهای زمینی و هوایی به خود جذب می کند. یکی از بهترین بخش های سفر تجربه طعم غذاهای آن منطقه است و بی شک ارمنستان با تاریخچه غنی که دارد غذاهای محلی و سنتی لذیذی نیز دارد. در این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا برخی از غذاهای محبوب ارمنستان را به شما معرفی کند، پس با ما همراه باشید تا در تور ارمنستانبدانید چه غذاهایی را نباید از دست بدهید..

دلمه | Dolma

دلمه غذایی آشنا برای همه ما است و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه یافت می شود. اما دلمه ارمنی ها ترکیبات متفاوتی دارد که همین تفاوت آن را به یکی از بهترین غذاهای ارمنی تبدیل کرده است. داخل برگ های مو را با ترکیبات گوشت پر می کنند و برای گیاهخواران نیز دلمه های گیاهی تهیه می کنند. در سفر به ارمنستان می توانید دلمه را به عنوان یک میان وعده، پیش غذا و یا یک وعده غذایی سبک نوش جان کنید.

کباب خوروات | Khorovats

خوروات در ارمنی به معنای گوشت کباب شده است. این خوراک که از تکه های گوشت با استخوان مرغ، بره و ... تهیه می شود یکی از لذیذترین غذاهای ارمنی است که در مناسبت های خاص و طبیعت گردی تهیه می شود. آرزوی آسمان آبی به شما پیشنهاد می کند که در سفر به تور ارمنستان حتما خوروات ارمنی را نوش جان کنید.

قاپاما | Ghapama

یکی از غذاهای خوش طعم و معروف ارمنی، قاپاما است که با کدو حلوایی تهیه می شود. اگرچه که مردم ارمنستان قاپاما را به عنوان غذای سالن نو تهیه می کنند اما شما در هر فصلی که به ارمنستان سفر کنید می توانید در رستوران ها این غذای لذیذ را سفارش دهید. برای تهیه قاپاما، هسته های داخل کدو را خالی می کنند و بعد ترکیبی از برنج، میوه های خشک، برگه زردآلو، خرما، آلو و کشمش و گردو را درون آن می ریزند و بعد داخل فر قرار می دهند تا کدو و مواد داخل آن کاملا پخته شود و طعم مواد با هم ترکیب شود. قاپاما که طبعی گرم دارد غذایی مناسب برای روزهای سرد سال است.

کله پاچه یا خاش | Khash

جالب است بدانید که کله پاچه فقط مختص به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دیگر مانند ارمنستان نیز سرو می شود. ارمنی ها که به کله پاچه، خاش می گویند آن را با سبک و سیاق خودشان تهیه می کنند. شما می توانید یک صبحانه کامل و مقوی را با خاش تجربه کنید.

مانتی | Manti

مانتی یکی دیگر از غذاهای ارمنی است که در ترکیه نیز با همین نام سرو می شود. مانتی در واقع دلمه هایی است که با خمیری لطیف تهیه می شود و داخل این خمیر ها با گوشت و سبزیجات پر می شود. ارمنی ها مانتی را با ماست موسیر و سس گوجه و به عنوان میان وعده و گاهی یک وعده غذایی کامل میل می کنند.

باستورما | Basturma

باستورما نوعی کالباس دست ساز ارمنی است که محبوبیت خاصی در میان مردم ارمنستان دارد. باستورما در واقع گوشت گوساله دودی است که در هوای طبیعی خشک شده باشد. در ترکیبات باستورما می توانید طعم دارچین، فلفل سیاه و پابریکا و سیر را حس کنید.

هریسه | Harissa

هریسه نیز یکی دیگر از غذاهای لذیذ ارمنی است که بیشتر شبیه به حلیم خودمان است و در فصول سرد سال طبخ می شود. هریسه که از ترکیب بلغور گندم، گوشت بره یا مرغ و … تهیه می شودبا حرارت ملایم و در زمان طولانی طبخ می شود.


[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]