فستیوال بوفالو سواری تایلند

يکشنبه 26 اسفند 1397
16:35
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

تایلند، یکی از کشورهای توریستی در آسیا است که در منطقه جنوب شرق این قاره واقع شده است و از طبیعت زیبایی و شگفت انگیزی برخوردار است که در کنار مکان های دیدنی و تفریحی و معابد و مراکز خریدی که دارد باعث شده تا روز به روز به تعداد مسافران آن اضافه شود. مردمان کشور تایلند دارای مذهب ها و آئین های مختلفی هستند و در سال مراسم ها و فستیوال گوناگونی در این کشور برگزار می شود که در این بخش آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد به معرفی فستیوال بوفالو سواری تایلند بپردازد. جهت آشنایی با این مراسم ما را همراهی کنید.

بوفالو سواری یکی از سنت های قدیمی در کشور تایلند است که از 100 سال پیش تاکنون بعد از مسابقه انجام می شود. فستیوال بوفالو سواری در کشور تایلند معروف است و جمعیت انبوهی برای تماشای آن جمع می شوند. میدان مسابقه نزدیک به صد متر می باشد و مقابل سالن شهرداری چونبوری (Chonburi) واقع شده است. در این فستیوال تماشاچیان به شکل تمسخر آمیز به تشویق می پردازند. گردشگران و مسافران تور تایلند که برای دیدن این فستیوال می روند بهتر از دیدن آن تعجب نکنند که چگونه بوفالوهای غول پیکر می توانند به این سرعت بدوند. در کشور تایلند مسابقات و فستیوال های مختلفی با گاوها برگزار می شود، از جمله زیباترین بوفالو یا بوفالوآرایی و اجرای نمایش های تایلندی با همراهی بوفالوها می باشد.

فستیوال-بوفالو-سواری-تایلند


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در سفر به هند حتما این غذاها را امتحان کنید!

يکشنبه 26 اسفند 1397
16:29
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

چه به هند سفر کرده باشید یا نه، قطعا می دانید که غذاهای هندی به تندی و طعم خوبشان شهرت دارند. کشور هند بسیار پهناور است و در سرتاسر آن و در هر منطقه ای غذاهای خوشمزه ای را می توانید امتحان کنید، اما برخی غذاهای هستند که در سراسر کشور هند از محبوبیت خاصی برخوردارند به طوری که بسیاری از گردشگران نیز در سفر به تور هند امتحان این غذاها را از دست نمی دهند. در ادامه مطلب با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا تعدادی از این غذاها بینظیر و لذیذ را به شما معرفی کنیم.

چیکن تندوری | Tandoori Chicken

یکی از غذاهای معروف هندوستان، چیکن تندوری است که با مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. این غذا را می توانید در سراسر هندوستان در رستوران ها نوش جان کنید اما شکل اصیل آن را تنها در شهرهای شمالی مانند دهلی می توانید امتحان کنید. این غذا که به شکل سنتی در تنورهای هیزمی پخته می شود به همین دلیل نام تندوری را به خود گرفته که در زبان هندی همان معنی تنور را می دهد. برای تهیه این غذا، تکه های مرغ را با ماست و ادویه هایی مثل فلفل سیاه، فلفل چیلی کشمیری، فلفل چیلی و ماسالا مزه دارد می کنند و سپس آن را در تنور و یا فر کباب می کنند به طوری که کامل برشته شود. هندی ها این غذا را در کنار برنج و یا نان برشته سرو می کنند.

روگان جوش | Rogan Josh

روگان جوش که با گوشت بره تهیه می شود متعلق به نواحی کشمیر هندوستان است. روگان جوش که در لغت به معنای بره قرمز است، نام خود را از رنگ قرمزی که از فلفل چیلی قرمز کشمیری گرفته است، دارد. این غذا با خامه سرو می شود که تندی فلفل آن را ملایم می کند و طعمی فوق العاده به آن می دهد. روگان جوش را که همراه با برنج ساده و یا نان نوش جان می کنند ادویه هایی همچون زیره سبز، هل، زردچوبه را دارد.

داهی وادا | Dahi Vada

داهی وادا که در وعده های غذایی در کنار دیگر غذاها سرو می شود، در میان مردم هندوستان به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می شود. مواد اصلی برای تهیه این میان وعده خوشمزه، عدس خرد شده به همراه ماست است. پیشنهاد می کنیم در سفر خود بهتور هند حتماً طعم لذیذ این غذا را بچشید و از آن لذت ببرید.

چیکن تیکه ماسالا | Chicken Tikka Masala

یکی دیگر از غذاهای معروف هند که به شما پیشنهاد می کنیم تا در سفر به هندوستان حتما آن را امتحان کنید، چیکن تیکه ماسالا است که ماده اصلی آن مرغ است. برای تهیه این غذای کرمی و پرطرفدار پوره گوجه فرنگی را با ادویه های مختلفی مانند فلفل چیلی، سیر و زنجبیل ترکیب می کنند و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهند و سپس آن را می پزند. نکته بسیار مهم در طبخ غذاهای هندی که آنها را به محبوبترین غذاها در میان توریست ها کرده، استفاده به اندازه و صحیح از ادویه های خوش عطر و بوی هندی است.

پالک پنیر | Palak Paneer

پالک پنیر نوعی غذای هندی است که با استفاده از اسفناج و پنیر تهیه می شود. بافت و طعم پنیرهای هندی با پنیرهایی که ما استفاده می کنیم متفاوت است و به همین دلیل است که می توان از آنها در پخت غذا نیز استفاده کرد. اگر در سفر به هند دلتان غذایی بدون گوشت خواست می توانید پالک پنیر را امتحان کنید. هندی ها که این غذا را به همراه نان سرو می کنند در تهیه آن از ادویه های هندی خوش عطر نیز استفاده می کنند.

بریانی | Biryani

یکی دیگر از محبوبترین غذاهای هندی، بریانی است که از ترکیب برنج با ادویه و گوشت گوسفند و یا مرغ تهیه می شود. بریانی که بیشتر در منطقه حیدر آباد هند تهیه می شود می تواند برای ما ایرانی ها که جایگاه خاصی برای برنج در رژیم غذایی خود داریم، مناسب باشد.

چوله | Chole

چوله، غذایی گیاهی است که ماده اصلی آن نخود است و یکی از خوشمزه ترین غذاهای هندوستان بشمار می رود. چوله که متعلق به شمال هند است محبوبیتی جهانی دارد و برای تهیه آن نخود، پیاز، گوجه و سیر و سس زنجبیل را ترکیب می کنند و یکی از خوشمزه و معروفترین غذاهای هند را تهیه می کنند.

کوفته مالایی | Malai Kofta

کوفته مالایی که از ترکیب سبزیجات میان سسی ضخیم تهیه می شود، از دیگر غذاهای معروف هند است که در کنار نان و یا برنج جیرا سرو می شود. کوفته مالایی از ترکیب سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت شیرین، هویج و لوبیا تهیه می شود و از تکه های پنیر بر روی سبزیجات نیز در آن استفاده می شود. این غذا که بدون گوشت تهیه می شود می تواند برای گیاهخواران نیز مناسب باشد. کوفته مالایی را در رستوران های هند و فروشگاه های غذای طبیعی می توانید به راحتی پیدا کنید.

مرغ کره ای | Butter Chicken

مرغ کره ای یکی دیگر از غذاهای هندی است که در بسیاری از کشورهای دیگر هم طبخ می شود. در رستوران های هندی سراسر دنیا این غذا یکی از پرطرفدار ترین ها است که اغلب با عدس سیاه، نان و سالاد سبز سرو می شود و بسیار لذیذ است. ماده اصلی آن کاری است و برای تهیه آن از روغن زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی نیز استفاده می شود. در روش سنتی، مرغ کره ای را در تنور هیزمی تهیه می کردند اما امروزه به صورت کبابی، گریل و سرخ شده نیز سرو می کنند.

سمبوسه | Samosa

سمبوسه معروفترین غذای هندی در میان ما ایرانی ها است که در رستوران های خیابانی به عنوان میان وعده سرو می شود. در هند سیب زمینی، نخود فرنگی، پیاز، نعنا و چاشنی گوجه فرنگی داخل نان قرار می دهند و آن را به شکل مثلث تا کرده و سرخ می کنند. سمبوسه را می توان یکی از قدیمی ترین صبحانه های هندی معرفی کرد که البته امروزه شهرتی جهانی دارد.



[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پارک مهیج آتاتورک آنتالیا

يکشنبه 26 اسفند 1397
16:22
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که به خاطر وجود مکان های تفریحی و سرگرمی هایی که دارد در سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و مسافران تور ترکیه قرار می گیرد. در این شهر پارک های بسیاری وجود دارد که محلی مناسب برای استراحت کردن و دوری از شلوغی می باشد. در این قسمت می خواهیم به معرفی پارک آتاتورک شهر آنتالیا بپردازیم. جهت آشنایی بیشتر همراه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.

پارک-آتاتورک-آنتالیا

پارک آتاتورک از پارک های عالی در آنتالیا می باشد که یک طرف آن به دریای مدیترانه می رسد و از طرفی هم به کوه های توروس می رسد. داخل این پارک چندین رستوران و کافه وجود دارد و گردشگران و مسافران تور آنتالیا می توانند چند ساعتی را در این پارک سپری کنند. در پارک آتاتورک آنتالیا افراد می توانند با سفارش یک فنجان چای یا قهوه از طبیعت زیبایی که وجود دارند لذت ببرند. فضای سبز این پارک به شکلی ساخته شده که توجه هر بیننده ای را جذب می کند. این امکان در پارک آتاتورک وجود دارد که یک شام گرم را در بین طبیعت شگفت انگیز در هوای خنک نوش جان کنید. افراد زیادی در این پارک دوچرخه اجاره می کنند و در فضای زیبایی که وجود دارد دوچرخه سواری می کنند و یا حیوانات خانگی خود را برای گردش و تفریح بیاورند. پارک آتاتورک از مکان های توریستی آنتالیا محسوب می شود.


[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با فرودگاه بین المللی کوالالامپور

يکشنبه 26 اسفند 1397
16:16
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی و بزرگترین شهر آن است که ترکیبی از فرهنگ، آیین قدیمی و ساختار مدرن می باشد به شکلی که آسمان‌خراش‌های لوکس و عمارت‌هایی با قدمت های قدیمی را کنار یکدیگر واقع شده اند. کوالالامپور در بین شهرهای جنوب شرق آسیا بیشترین رشد جمعیتی و اقتصادی را دارد و دارای جاذبه های توریستی فراوانی می باشد که علاقه مندان و گردشگران تور مالزی را به سمت خود می کشاند. در این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی به معرفی فرودگاه کوالالامپور می پردازد، همراه ما باشید.

فرودگاه بین‌المللی شهر کوالالامپور، از سال ۱۹۹۱ میلادی شروع به ساختن شد که در سال ۱۹۹۸ میلادی افتتاح گردید و ظرفیت بیشتری را نسبت به فرودگاه قدیمی‌تر شهر دارا می باشد. امروزه این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۵۲ میلیون مسافر در سال مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه موجود در کشور مالزی می باشد. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور یا KLIA دارای دو پایانه می باشد که پایانه اصلی آن توسط معمار ژاپنی به نام کیشو کوروکاوا طراحی شده است که در میان دو باند فرودگاه است. گیتهای که در این فرودگاه وجود دارد با حرفهای و B مشخص شده است که برای پروازهای داخلی و گیت‌های که با حرف های G و H است برای پرواز‌های خارجی یا بین‌المللی می باشد. این پایانه ها از امکانات زیادی مانند بانک، دستگاه‌های خودپرداز، دفتر پست، رستوران وخدمات درمانی برخوردار می باشند. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور از نظر موقعیت جغرافیایی در مسافت ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

یکی از ویژگی های این فرودگاه وجود سیستم قطار‌های بدون سرنیشن است که برای جابه جایی مسافران در داخل فرودگاه و پایانه ها می باشد. برای دسترسی به این فرودگاه یکی از سریع‌ترین راه ها مترو است که از مرکز شهر تا فرودگاه نزدیک به 30 دقیقه فاصله دارد که نرخ بلیطش نیز برای افراد بزرگسال 8.5 دلار می باشد، همچنین یکی از متداول‌ترین راه برای دسترسی به فرودگاه تاکسی می باشد که هزینه ای بین 17 الی 24 دلار می باشد.


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور

يکشنبه 26 اسفند 1397
16:08
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

کوالالامپور، پایتخت مالزی و یکی از مقاصد گردشگری محبوب نزد ایرانیان است که یکی از دلایل محبوبیت آن را می توان مراکز خرید شیک دانست که انواع برندهای بین المللی معتبر از سراسر جهان در آنها شعبه دارند. با خرید تور کوالالامپور و سفر به این شهر زیبا می توانید با هر بودجه ای که دارید با چمدانی پر به خانه بازگردید. در ادامه آرزوی آسمان آبی شما را با برخی از این مراکز خرید آشنا می کند، پس با ما همراه باشید.

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی | Suria KLCC

یکی از بهترین مراکز خرید شهر کوالالامپور، در میان برج های دوقلوی پتروناس قرار گرفته است. مرکز خرید سوریا کی ال سی سی دارای شعباتی از معتبرترین برندهای جهانی است. همچنین برای سرگرمی و تفریح گردشگرانی که به این مرکز خرید می آیند، شهربازی و رستوران هایی با سرو غذاهای متنوع در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت مرکز خرید سوریا، آبنمای موزیکالش می باشد که پس از تاریک شدن هوا نمایش موزیکال زیبایی را به اجرا می گذارد.

مرکز خرید مید ولی | Mid Valley Megamall

یکی دیگر از مراکز خرید کوالالامپور که از بزرگترین مراکز خرید جنوب شرق آسیا به شمار می رود، مرکز خرید بزرگ مید ولی است که با بیش از 400 فروشگاه در سال 1999 افتتاح شد. در این مرکز خرید انواع فروشگاه ممد و لباس و همچنین رستوران و سالن های سینما قرار دارد. علاوه بر تمام این ها در مرکز خرید بزرگ مید ولی می توانید کنفرانس و قرارهای کاری خود را برگزار کنید و یا از نمایشگاه هایی که در آن برگزار می شود دیدن کنید. مسافران تور کوالالامپور که در سفر خود به مالزی از این مرکز خرید بازدید کرده اند، اعتقاد دارند که در آن تمام نیازهایشان برطرف خواهد شد. چنانچه مسافر تور کوالالامپور هستید، پیشنهاد می کنیم از این مرکز خرید بازدید نمایید.

مرکز خرید پاویلیون | PAVILION

در شهر کوالالامپور و در قلب منطقه بوکیت بینتانگ، مرکز خرید پاویلیون قرار دارد که از مراکز خرید لوکس شهر به حساب می آید و از دلایل آن می توان به وجود برندهایی از جمله ژیوانشی، کارتیه و سن لورن و بسیاری دیگر اشاره کرد. از دلایل محبوبیت مرکز خرید پاویلیون می توان به برگزاری هفته مد کوالالامپور در این مرکز خبر داد.


[ بازدید : 143 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ملاکا، شهر قرمز در مالزی

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:53
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

مالزی از کشورهایی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند، دارا بودن جاذبه ها و سرگرمی های متنوع می تواند از دلایل این امر باشد. امروز می خواهیم شما را با یکی از شهرهای مالزی که شاید کمتر نامش را شنیده باشید آشنا کنیم، پس در ادامه با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را با شهر ملاکا، معروف به شهر قرمز آشنا کنیم.

malacca-city-malaysiaایالت ملاکا که در نگارش انگلیسی Melaka و Malacca نگاشته شده، ایالتی است در جنوب شبه جزیره مالایا در مالزی غربی که پس از ایالت های پرلیس و پنانگ، سومین ایالت کوچک مالزی محسوب می شود. مرکز ایالت ملاکا شهری است قدیمی به همین نام یعنی ملاکا (Malacca City) که مرکز تاریخی آن در سال ۲۰۰۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آب و هوای ملاکا بین 30 - 35 درجه سانتی گراد در روز و بین 27 - 29 درجه سانتی گراد در شب متغیر است و بیشترین بارش بین ماه های اکتبر و مارس رخ می دهد.
شهر تاریخی ملاکا از آن دسته شهرهایی است که می توان تاریخ چندین کشور از جمله چین، پرتغال، هلند، فرانسه و انگلیس را در ساختار و فرهنگ مردم آن مشاهده کرد. این شهر که در حدود 130 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد، یک شهر بندری محسوب می شود و تاریخچه ای قدیمی دارد. این شهر در قرن پانزدهم بسیار رونق داشته است، زیرا بر سر مسیر چین به هند قرار داشته و مسافرانی که از این مسیر عبور می کردند در این شهر توقف کرده و به داد و ستد می پرداختند. به همین علت آداب و رسوم چینی ها بر این شهر تاثیر بسیاری گذاشت و امروزه نیز بخش اعظمی از جمعیت شهر را چینی ها تشکیل داده اند. در سال 1511 نیز جنگ سختی در ملاکا بین پرتغالی‌ها و چینی ها درگرفت که طی آن شهر به استعمار پرتغالی‌ها در آمد. با ورود پرتغالی‌ها دین مسیحیت بخصوص کاتولیک در شهر رواج یافت که موجب ساخت کلیساهای بسیاری در شهر شد. درسال 1641 نیز هلندی ها بر ملاکا تسلط یافتند و 150 سال بر شهر حکومت کردند. هلندی ها ساختمان ها و بناهای زیبایی را در ملاکا ساخته اند که بقایای برخی از آنها هنوز قابل مشاهده است.
در سال 1795 و زمانیکه هلند به استعمار فرانسوی ها در آمد، انگلیسی ها زمام امور را در ملاکا به دست گرفتند و پس از استقلال مالزی، این بندر مجددا به عنوان یکی از بنادر مهم مالزی مطرح شد.

جهت اطلاعات مورد نیاز خود درباره تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس آسمان آبی در ارتباط باشید.


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شهر کوالالامپور ، پایتخت مالزی

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:38
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

شهر کوالالامپور در قسمت ساحل شبه جزیره کشور مالزی واقع شده است و یکی از زیباترین و مدرن ترین شهر هایی است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های توریستی زیادی است و 243 کیلومتر مربع مساحت دارد که در قسمت غربی امتداد ساحل شبه جزیره قرار دارد و پایتخت مالزی میباشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با شهر کوالالامپور همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

کوالالامپور ، به شهر گل آلود معروف می باشد که دلیل این عنوان قرار گرفتن آن در محل برخورد رودخانه های کلانگ و گمباک است، این شهر طبق آمار به دست آمده در سال 2016 میلادی با جمعیت 1.73 میلیون نفر به عنوان بزرگترین شهر واقع در کشور مالزی به شمار می آید. در این شهر ترکیب چند فرهنگ مشاهده می شود که اصلی ترین ساکنان آن مالزیایی ها ، چینی ها و هندوها می باشند. خیلی راحت می توان در سنت های مختلفی که در شهر است و آداب رسوم های متفاوت و همچنین اعتقادات مذهبی ، نوع غذاها و شکل معماری تنوع نژادی را مشاهده کرد.

شهر کوالالامپور به دلیل آب و هوایی استوایی که دارد احتمال بارش باران در هر زمان از سال وجود دارد که تقریباً دمای این شهر هم از 23 تا 35 درجه سانتی گراد می باشد. اسلام ، مذهب رسمی شهر کوالالامپور است که بر اساس آمار به دست آمده تا سال 2010 میلادی جمعیت شهر را نزدیک به 61.3 درصد مسلمانان و همچنین 19.8 درصد بودایی و 9.2 در صد مسیحیان به علاوه 6.3 درصد هندوها و 1.3 درصد مذهب های قدیمی و سنتی چین تشکیل می دهند ، پس زمانی که به تور کوالالامپور سفر می کنید می توانید مذهب ها و فرهنگ های مختلف را از نزدیک مشاهده کنید و آشنا شوید.

kuala


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین سوغات پاتایا چیست

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:12
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

پاتایا شهری با جاذبه های توریستی فراوان و طبیعت زیبا است که می توان انواع پاساژها و فروشگاه و بازارها را در آن مشاهده کرد و به راحتی هر کسی با هر سلیقه ای که دارد می تواند کالای مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کند. در پاتایا جنس هایی با قیمت های ارزان وجود دارد که مسافران تور تایلند باید حواسشان باشد و کیفیت محصول را بررسی کنند. برای راهنمایی بیشتر همراه با آسمان آبی باشید.

سوغات-پاتایا

زمانی که در پاتایا می خواهید چیزی بخرید یا به دنبال سوغاتی برای کسی هستید، می توانید به فروشگاه های موجود در خیابان های بیچ رود «Beach Road» و سکند رود «Second Road» که در راستای یکدیگر هستند بروید و از مغازه ها، ظرف های سفالی، مجسمه های بودا، انواع پوشاک، ظروف های حکاکی شده و ... را جهت یادگاری یا سوغات برای کسی بخرید. از فروشگاه‌هایی که پیشنهاد می شود برای خرید بروید، مرکز خرید مایک است که در محل اتصال این دو خیابان اصلی قرار دارد و شما می‌توانید برای خرید لباس‌های محلی و کیف و کفش، کتاب های دو زبانه، دوربین، گوشی و ... به مرکز خرید رویال گاردن پلازا بروید.

در پاتایا اجناس مختلف زیادی وجود دارد که می توانید برای سوغاتی خریداری کنید، که معروف ترین آنها ظرفهای چوبی، سفالی، لاکی و نقره است که روی آنها با حکاکی تزیین شده، کیف پارچه ای، عروسک‌های دست ساز و انواع صنایع دستی، پارچه های از جنس نخی و ابریشم و کتان، سنگهای زینتی گران قیمت و تندیس های خدایان بوداییان می باشد.

اگر به دنبال سوغاتی هایی از محله های کوچک کشور تایلند هستید می توان سری به مرکز خرید او‌تی‌او‌پی «OTOP» بزنید که علاوه بر پوشاک و صنایع دستی و ... وسیله های متفاوت مانند مجسمه‌های چوبی بودا و دیگر خداییان شرقی به نام شیوا (Shiva) و مانند موتورسیکلت‌ها و خانه‌هایی ار جنس چوب که با دست ساخته شده اند را تهیه کنید.


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فرق تاکسی و توک توک در بانکوک

يکشنبه 26 اسفند 1397
15:06
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

طبیعی است که شهر بانکوک به عنوان پایتخت کشور تایلند یک سامانه حمل و نقل بزرگ و مجهز داشته باشد. در این شهر به شهروندان امکاناتی ارائه می کنند که با کمترین هزینه رفت و آمد داشته باشند. بانکوک در ساعاتی که رفت و آمد زیادی مثل تمام شهرهای بزرگ دچار ترافیک سنگینی می شود. در این بخش همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با دوتا از وسایل برای حمل و نقل آشنا شوید.

یکی از رایج ترین وسایل برای حمل و نقل عمومی تاکسی می باشد. به مسافران تور بانکوک توصیه می شود هنگامی که سوار تاکسی می شوند، دقت داشته باشند که راننده تاکسی، تاکسیمتر را روشن کند و اگر انجام نداد، اعلام کنید تا نتواند از شما کرایه بیشتری دریافت کند. خیلی از راننده ها در بانکوک با دیدن گردشگران به این فکر می افتند که کرایه بیشتری دریافت کنند و یا بعضی ها برای گرفتن پول بیشتر یک مسیر کوتاه را دور می کنند. مانند خیلی از شهرهای بزرگ، در کنار جاذبه های توریستی بانکوک، تاکسی ها قرار دارند و اگر می خواهید کمتر پول کرایه تاکسی بدهید، کمی دورتر از جاذبه ها سوار تاکسی شوید. توجه داشته باشید که در مورد هتل های بانکوک نیز این قضیه وجود دارد. در بانکوک هزینه ورود به تاکسی از 35 بات آغاز می شود و هر یک کیلومتر 5 بات تایلند حساب می شود.

تاکسی-بانکوک

اما یکی دیگر از وسایل عمومی پرکاربرد در بانکوک توک توک می باشد که برای مسیرهای کوتاه بهترین انتخاب می باشد. توک توک در واقع یک تاکسی کوچک برای حمل و نقل عمومی می باشد که در مقایسه با تاکسی های بانکوک قیمت مناسب تری دارند. کرایه توک توک در بانکوک برای مسیرهای کوتاه 30 بات می باشد و قیمت مشخصی برای طول راه ندارد و بهتر است همان اول کرایه را بپرسید و به توافق برسید. بد نیست بدانید که گاهی اوقات می توانید به صورت مجانی از توک توک استفاده کنید ولی به شرط آن که به یکی از فروشگاه های پوشاک و جواهر مد نظر راننده بروید. چرا که به این ترتیب کوپن های رایگان بنزین و کمیسیون گیر راننده می آید.


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رستوران های باکو

يکشنبه 26 اسفند 1397
14:54
واحد تحقیقاتی آسمان آبی

باکو، معروف ترین شهر کشور آذربایجان است که اخیراً بسیار پیشرفت داشته است. این شهر دارای دیدنی های بیشماری است و امکانات تفریحی که دارد باعث شده تا توجه خیلی از گردشگران و علاقه مندان به تور آذربایجان را به سمت خود بکشاند. هنگامی که به این شهر سفر می کنید حتما غذا خوردن و رفتن به یک رستوران با کیفیت، یکی از دغدغه های شما خواهد بود. از همین رو آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد در این مقاله رستوران های شهر باکو را به شما معرفی کند.

رستوران نارقیز (Nargiz Restaurant Baku )

رستوران نارقیز یکی از رستوران های خوب در شهر باکو است که در آن غذاهای آذربایجانی، گرجستانی و روسی پخت می شود. هزینه های غذاهای این رستوران به طور میانگین 5 الی 10 مانات می باشد. از بین همه غذاهای خوشمزه‌ این رستوران، به مسافران تور باکو و گردشگران پیشنهاد می شود سوپ لوبیا، سالاد گرجستانی تازه، سالاد وینگرت، دولمه‌ی برگ مو و ساج را امتحان کنند. شما می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب و با غذاهای باکیفیت دوستانتان را در این رستوران مهمان کنید. دکوراسیون رستوران نارقیز بسیار زیبا است و دیوارهای آن را با فرش، لوح‌ها و تصاویری آراسته‌اند که نمایشگر زندگی مردمان محلی است.

رستوران-نارقیز-باکو

رستوران وسبی

Wasabi Restaurant Baku

وسبی، رستورانی است در شهر باکو که غذاهای ژاپنی و سوشی عرضه می کند. در این رستوران میانگین هزینه های غذاها بین 20 الی 30 مانات می باشد. یکی از غذاهای معروف و خوشمزه این رستوران وسبی که به مسافران تور باکو پیشنهاد می شود ان را امتحان کنند رول کلمبیایی می باشد. مواد اولیه‌ای که برای تهیه‌ی سوشی در این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همان موادی است که در ژاپن برای تهیه‌ی سوشی استفاده می‌کنند. آن‌ها مواد اولیه‌ی سوشی را از دبی با کشتی به آذربایجان می‌آورند. طعم سوشی‌های این رستوران فوق‌العاده است. غذا تنها چیزی نیست که این رستوران را جزو بهترین‌ها کرده است؛ فضا و دکوراسیون رستوران هم درجه یک و زیبا است. شما حتی می‌توانید آشپزخانه و هنر سرآشپز را هم ببینید.

رستوران-وسبی-باکو

رستوران منقل

Manqal Restaurant Baku

رستوران منقل باکو ، غذاهای سنتی آذربایجانی را پخت می کند و نرخ غذاهای آن هم نسبتا مناسب است و با 10 الی 20 مانات می توانید غذای دلخواهتان را سفارش دهید و نوش جان کنید. از میان منوی رستوران منقل ، پیشنهاد می شود که قوتاب (ختاب) کدو تنبل را حتما امتحان کنید. منقل رستورانی به سبک سنتی آذری است و خانواده‌ها و زوج‌ها می‌توانند برای صرف قوتاب‌های متنوع و کباب به این رستوران بیایند. غذاها در همان جایی پخته می‌شود که صندلی‌های مشتریان قرار دارد. گاهی اوقات موسیقی سنتی آذری به صورت زنده در رستوران به اجرا درمی‌آید. رستوران منقل اغلب به قدری شلوغ می‌شود که کارکنان آن شما را به رستورانی که در روبروی آن قرار دارد، هدایت می‌کنند. اما این رستوران ارزش آن را دارد که در موقعی دیگر به آن سر بزنید و غذاهای لذیذ آن را از دست ندهید. این رستوران در کنار رستوران سحیرلی تنور قرار دارد و معماری آن دو مشابه هم است.



[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی است. || طراح قالب avazak.ir